Turteatern söker ny marknadsförare
Projektanställning våren -13
Du skall vara väl bekant med hur marknadsföring av en frigrupp fungerar och ha ett intresse för scenkonst och teater. Tjänsten är innehållsmässigt bred och därför bör du ha erfarenhet från flera olika områden inom kommunikation och biljetthantering.
Arbetet består i att planera för och genomföra en marknadsplan för teatern och dess produktioner, samt att sköta all teaterns kommunikation, bl. a. med press, skolor och publik, genom web, nyhetsbrev, sociala medier, etc. Tjänsten består både av självständigt arbete och samarbete i grupp.
Vi önskar att du har relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Det är bra om du har erfarenhet av att arbeta i wordpress, biljettsystem, känner till KULAN och Kultur Direkt samt andra teaterrelaterade databaser och miljöer.
Anställningen gäller perioden 18 februari – 21 juni 2013.
Arbetstider efter överenskommelse.
Vid frågor kontakta Lisa Ewertson på lisa.ewertson@turteatern.se
Ansökning oss tillhanda senast den 28 januari.
Skickas till lisa.ewertson@turteatern.se